Doradca biznesu: Konkretnie-co potrafisz zrobić?

działalność gospodarcza biznesplan Bardzo często moje rozmowy z klientem zaczynają się tak:

Klient: Lubię to, co robię i chce robić to, co do tej pory, ale mam dość pracy w korporacji/ nie mogę znaleźć pracy i chcę założyć firmę i działać na własną rękę.

Doradca: A czym się zajmujesz?

Klient: Teraz pracuję w marketingu.

Doradca: A co umiesz zrobić, w czym możesz pomóc innym?

Tu zwykle jest lekkie zająknięcie, bo praca w korporacji w marketingu wymaga współpracy całego zespołu, więc pojedynczej osobie trudno tak na szybko odpowiedzieć, co potrafi zrobić SAMA.

Ale po kilku chwilach pojawia się odpowiedz:

Klient:

  • Umiem współpracować z agencją reklamową
  • Umiem pisać artykuły na portal tematyczny
  • Umiem przeprowadzić kampanię marketingu szeptanego dla danego produktu

Doradca: A konkretnie co będziesz oferować w swojej firmie?

Klient: Wszystko, na czym się znam!

Doradca: A skąd będę wiedzieć, o co Cię poprosić, w czym możesz mi pomóc?

Klient: Opiszę wszystko na swojej stronie.

Doradca: Jeśli mogę Ci coś doradzić, to skup się na początek na jednej wąskiej dziedzinie. Co z Twoich umiejętności możesz najłatwiej przekształcić w gotowy produkt?

Klient: A co masz na myśli?

Doradca: Gdybyś musiał jak najszybciej zaoferować coś klientowi, to co to by było?

A gdyby tak zaproponować produkty zawierające Twoją wiedzę, albo stworzone dzięki Twojej wiedzy?

Dobrze, gdy Klient od początku wie, co proponujesz i na jakich zasadach.

Pomyśl o:

  • sprzedawaniu pojedynczych produktów. Jakie to mogą być produkty? W jakiej formie możesz je sprzedawać?
  • sprzedawaniu pakietów
  • sprzedawaniu abonamentu
  • sprzedawaniu dodatkowych usług

A Ty, na jakim etapie tworzenia i opisywania swoich jesteś teraz?

biznesplan

2 myśli w temacie “Doradca biznesu: Konkretnie-co potrafisz zrobić?

  1. Jestem dziewczyną, ale uważam, że to właśnie kobiety rozmawiają częściej ze sobą w stylu „bla bla bla” , bez konkretów, tak jakoś im się rozmywa to, o czym mówią. Nawet w pracy.
    Sama jestem w trakcie tworzenia własnej firmy i pilnie wyglądam każdego Twojego wpisu, bo szalenie mnie inspirują.
    Mam propozycję: wiem, że w Warszawie znalazłoby się parę konkretnych osób prowadzących własne działalności, które potrzebują z kimś przegadać swoje pomysły – może byśmy stworzyli coś w rodzaju MasterMind, takiego miejsca do wymiany myśli i rozwiązywania nawzajem sowich problemów? Napisz, co o tym sadzisz, ja jestem chętna i pomogę w organizacji!!!

  2. Bardzo dobry pomysł. Sama się nad tym zastanawiam, ale to by musiało być grono do 10 osób, które maja konkretne problemy firmowe do rozwiązania. Kto chętny, niech się zgłasza i pomyśle ew. o lokalu, gdzie by mogły się odbywać spotkania.

A Ty co o tym sądzisz?

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s