Własny Biznes; Czy zastanawiasz się czasem, jaki jest cel istnienia biznesu?

działalność gospodarcza biznesplanDostałam dziś taki list i uważam, że jest wart powtórnego przeczytania:

 

Czy zastanawiasz się czasem, jaki jest cel istnienia biznesu?

To pytanie pada bardzo często i okazuje się, że celem istnienia biznesu nie jest tylko przynoszenie zysków. Głównym celem biznesu jest znaleźć i zatrzymać przy sobie klienta. Zysk pojawia się dopiero wtedy, kiedy ten cel zostanie osiągnięty bez przekroczenia założonych kosztów.

Pierwsza rzecz, jakiej uczy każdy podręcznik biznesu to: znajdź klienta. Kiedy już go znajdziesz, to jak mawiał Szekspir: „Przywiąż go do siebie obręczą ze stali„, żeby już nigdy nie chciał kupować u kogoś innego.

Jak mierzymy sukces w biznesie?

Miarą nie jest wielkość zysków, ale zadowolenie klienta. Biznes może przetrwać tylko wtedy, gdy jego klienci są zadowoleni. A więc miarą sukcesu danej firmy jest jej zdolność do znalezienia i utrzymania przy sobie klientów w taki sposób, by byli zadowoleni z kontaktów z nią, bardziej niż z kontaktów z inną firmą obecną na rynku.

Po czym więc poznać naprawdę dobrą firmę?

Po liczbie klientów, którzy do niej wracają, ilości powtórnych sprzedaży. Ludzie są tak zadowoleni z tego co robisz, że kupują u ciebie ponownie. Tylko to, jak lojalni są wobec ciebie klienci i czy zechcą kupować u ciebie w przyszłości, może stanowić miarę twojego sukcesu w biznesie.

Jaki jest najwyższy poziom zadowolenia klienta?

To tak zwany klient-rzecznik. Klienci są tak zadowoleni z twoich produktów i usług, że z zapałem opowiadają o nich znajomym i namawiają ich do kupna. Innymi słowy, twoi klienci stają się twoimi najlepszymi sprzedawcami. Najlepsze, najbardziej skuteczne firmy mają tak zadowolonych klientów, że ci chcąo nich opowiadać komu tylko mogą.

Zadania dla Ciebie:

a) Zapisz odpowiedzi na poniższe pytania:

1. Czego oczekują klienci, kupując Twój produkt lub usługę?
2. Czy stale spełniasz te oczekiwania? W jakim stopniu?
3. Jeśli nie zawsze je zaspokajasz, co możesz zrobić, aby to zmienić?
4. Co możesz zrobić, aby klienci częściej do Ciebie wracali?
5. Co możesz zrobić, aby klienci zaczęli opowiadać o Tobie swoim znajomym?

b) Napisz, jakie działania wykonasz, aby lepiej zadowolić klientów. Wyznacz konkretne, mierzalne cele i daty ich realizacji. Następnie każdego dnia podejmuj chociaż najmniejszy krok, w kierunku ich realizacji.

Pozdrawiam,
Brian Tracy

biznesplan

A Ty co o tym sądzisz?

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s